Story Cubes - Kości opowieści


Tworzenie opowiadań i rozmaitych historii zawsze dobrze mi wychodziło oraz sprawiało przyjemność. Nic dziwnego, że gdy pierwszy raz zagrałam w Story Cubes od razu poczułam, że to coś dla mnie.:)


Niemal wcale nie ma tu zasad. Gracze rzucają na zmianę kośćmi pokrytymi obrazkami i układają z tego co pokażą kości opowiadanie. Nie liczy się o czym ono będzie oraz jak zostanie zinterpretowany dany obrazek. Żeby mieć dobrą zabawę podczas gry trzeba być po prostu kreatywnym!

Zaletą Kości Opowieści jest to, że może grać w nią zarówno duża grupa  jak i jedna osoba. Podczas grania w większym gronie istnieje jednak możliwość kontynuowania tworzonej  historii. 

Przykładowo: ja układam opowieść o kosmicie, który zaprzyjaźnił się z żółwiem, a następna osoba w kolejce rzuca kośćmi i opisuje ich dalsze przygody. Może polecą samolotem dookoła świata i zagrają w teatrze sztukę o pszczołach?:) Nigdy nie da się przewidzieć co przyjdzie nam do głowy i jakie wyrzucimy obrazki...

Story Cubes są podzielone ze względu na liczbę kości i temat. Istnieją duże opakowania ( dziewięć kości)  i małe- dodatki (trzy kości). Gdy połączy się ze sobą pełne opakowanie i dodatek może wyjść jeszcze ciekawsza historia!
(Kości mają różne kolory więc nie bójcie się, że potem  nie będziecie wiedzieć, z którego są pudełka:))

Na przykład dzisiaj pomieszałam wszystkie swoje kostki i ułożyłam następującą opowieść:

,,Dawno, dawno temu Zeus odwiedził jedną ze swoich świątyń, w której spotkał znajomego kapłana. Podczas rozmowy oznajmił on Królowi Bogów, że czas mija nieubłagalnie, i że przepowiednie zawarte w jego księgach wyraźnie mówią o końcu panowania Zeusa - ponoć gdy tylko w Ziemię uderzy spadająca gwiazda na podniebnym tronie Olimpu zasiądzie nowy władca. Zeus nie mógł się z tym pogodzić i już chciał uderzyć maczugą kapłana, gdy pomyślał, że lepiej samemu zbadać sprawę. Przyjrzał się przez lupę dokumentom i podjął decyzję. - Zastąpi go Superbohater, z którym od dawna się przyjaźnił. Obdarzył bohatera całą swą mocą po czym wypił trochę nektaru i spakował się. Zszedł na ziemię i zamieszkał w odległej wieży, której strzegli dzielni ninja. Od tego dnia często chodził do teatru oraz latał samolotem w dalekie podróże.W swoim nowym domu miał nawet klatkę, w której trzymał zakutych w kajdany więźniów.''

Poniżej kości, z których powstała moja historia:


Uważam, że granie w Story Cubes to świetny sposób na dobrą zabawę i przyjemne spędzanie wolnego czasu, samemu lub z przyjaciółmi. Jestem pewna, że spodobają się tym, którzy podobnie jak ja lubią marzyć, bujać w obłokach i tworzyć niekończące się opowieści;)


Ala.


Komentarze