Kosmos dla dziewczynek

Jakiś czas temu tata przyniósł mi numer “Kosmosu dla dziewczynek”. Nie znałam wcześniej tego pisma więc bardzo mnie ono zaciekawiło. Już od pierwszych stron gazetka przypadła mi do gustu, głównie dlatego że tworzona jest z myślą o dziewczynkach- rozwijaniu ich pasji, wzbudzania nowych zainteresowań, budowaniu poczucia własnej wartości i ciągłym poznawaniu siebie samej. Utożsamiam się z większością zawartych w niej treści, odpowiadają one w dużym stopniu wartościom, które uważam za ważne :) 



Wszystkie kolejne wydania gazetki są bardzo treściwe, pozostawiają po sobie coś wartościowego, co wyjątkowo podoba mi się w “Kosmosie”. Poruszane są różne ważne tematy, jednak przedstawiane są w sposób bardzo przystępny zarówno dla młodszych i starszych czytelniczek. W każdym numerze ponadto zawarty jest wywiad z rówieśniczkami czytelniczek, opowiadanie, komiks, a nawet rubryka DIY. Spośród wielu ciekawych tekstów, przypadły mi do gustu między innymi artykuły z serii “poczuj siebie”, która dotyczy lepszego rozumienia uczuć i emocji oraz te zatytułowane “ciało jest super!”, z których można lepiej zrozumieć funkcjonowanie naszego organizmu. “Kosmos” zawiera tak wiele różnorodnych treści, że jestem pewna, iż nie ważne jakie się ma zainteresowania - każda dziewczyna znajdzie tu coś dla siebie. 


Początkowo odniosłam wrażenie, że magazyn adresowany jest do nieco młodszych czytelniczek ode mnie. Teksty nie są bardzo rozbudowane, a raczej krótkie z wieloma ilustracjami. Pomimo tego, teraz uważam, że jest to dobra lektura i dla młodszych i dla starszych. Warto nadmienić, że Kosmos wydawany jest przez fundację, której celem jest wzmacnianie dziewczynek i tworzenie środowiska wolnego od ograniczających je stereotypów - kolejny ważny powód żeby po niego sięgnąć.

Gazetka jest drukowana na grubym papierze, co sprawia, że aż przyjemnie ją wziąć do ręki ;) Zawiera też wiele ciekawych grafik i ilustracji. Po przeczytaniu zawsze odkładam dany numer na regał, by wielokrotnie do niego wrócić.

Choć półki w kioskach wprost uginają się od wysypu magazynów dla dzieci, trudno jest natrafić wśród nich na naprawdę dobrą i wartościową pozycję do poczytania. “Kosmos dla dziewczynek” jednak zdecydowanie taką jest. Zachęcam do lektury;)

Komentarze